Hij weet het niet…

Ik kocht het kookboek “Mijn man is op dieet… maar hij weet het niet” (van Lien Willaert, vrouw van Jan Verheyen) verleden week en heb er absoluut geen spijt van. Aan de flashy buitenkant zou je het misschien niet zeggen maar het is een mooi boek met foto’s die doen watertanden.

Het vraagt wat rekenwerk om de recepten om te zetten naar ProPoints maar dat is niet zo erg. Vooral als achteraf blijkt dat het de moeite is. Altijd leuk om nieuwe gezonde en vooral magere gerechten uit te leren kennen. Sommige zijn een bewerkte versie van bestaande gerechten zoals de “pasta alla carbonara leggera” die ik verleden week probeerde.

 

foto,recepten,dieet

 

Zonder room (je mist het niet), zonder spek, makkelijk, snel klaar én nog lekker ook. Wat moet je nog meer? Je kan het iedereen voorschotelen, ook wie niet op dieet is. De gerechten doen de titel van het boek alle eer aan! Ik had zelf niet eens dat gevoel. Ook voor wie niet graag groenten eet is dit boek een aanrader. Lien verstopt ze gewoon. Ze zijn er wel maar je merkt het niet.

 

foto,recepten,dieet

Voor 4 personen: Snij 100 gr rauwe ham in fijne slierten en snij de courgette met een dunschiller in tagliatelli. Meng 1 eierdooier, 1 dl kippenbouillon, 1 dl magere melk, 2 teentjes fijngehakte look en 60 gr Emmentaler in een kom. Kook 400gr pasta. Hij mag net niet beetgaar zijn want hij nog mee in de wok. Wrijf de bodem van de wok in met olijfolie en verhit. Wok met pasta met de courgette, voeg het mengsel van bouillon, melk en kaas toe en blijf goed roeren. Voeg op het einde de rauwe ham toe en kruid bij met peper. Besprenkel 100 gr rucola met 1 kl olijfolie, kruid met peper en zout en werk af met 10 gr Parmezaanse kaasschilfers.

(Weight Watchers: Per persoon 6 ProPoints met een verzadigende portie pasta, 5 met een portie van 30gr (ongekookt) pasta. Dit gerecht is gezond en mager genoeg maar wil je nog minder punten vervang dan de rauwe ham (50gr = 3 points) door gekookte hamblokjes (50gr = 1 point). Vervang de Emmentaler desgewenst eens door Boursin Cuissin Light.)

 

WW-tips algemeen:

  • serveer je eten in een niet te groot bord dan lijkt de portie groter
  • vervang de olie of vinaigrette op je sla eens gewoon door Balsamico azijn. Lekker en 0 points.

Deze ook lezen?

Reacties gesloten.